Meedoen bon

gemeente-kampen

Heeft u een laag inkomen? Gebruik dan de Meedoenbon voor sportieve en sociaal-culturele activiteiten.

De gemeente Kampen vindt het belangrijk dat iedereen meedoet in de samenleving. Dit is belangrijk voor de inwoners zelf maar ook voor de samenleving. Met de Meedoenbon willen wij inwoners motiveren om mee te doen, vooral aan sportieve en sociaal-culturele activiteiten.

Het is van belang dat álle inwoners van Kampen daaraan kunnen deelnemen. Dit geldt vooral ook voor mensen met een laag inkomen. Daarom kunnen inwoners met een inkomen tot 110% van het minimuminkomen een Meedoenbon aanvragen voor zichzelf en voor elk van hun inwonende kinderen tot 18 jaar. Met deze bonnen (u ontvangt er twee met een waarde van maximaal € 50 per persoon per kalenderjaar) kunt u de contributie van een vereniging of de kosten voor deelname aan een activiteit betalen. Kijk voor de inkomensgrenzen op ons Digitaal Loket.

Informatie voor verenigingen: hoe werkt het en wat betekent dit voor uw vereniging of organisatie? Download hieronder de brief en het aanmeldformulier.

Lees hier informatie voor inwoners / aanvragers. Het aanvraagformulier voor cliënten van de FrontOffice Maatschappelijke Ontwikkeling kunt u hieronder downloaden. Niet-cliënten kunnen een formulier afhalen bij de MEEDOENbalie. U kunt dan gelijk informatie krijgen over mogelijke andere inkomensondersteunende voorzieningen.

Het overzicht met deelnemende verenigingen en organisaties wordt regelmatig bijgewerkt. Als uw vereniging nog niet op deze lijst staat, vraag het bestuur om zich aan te melden!

De Meedoenregeling komt in de plaats van de Declaratieregeling voor kosten van sociaal-culturele en sportieve activiteiten, die is ingetrokken met ingang van 1 januari 2012. Zoals bekend bestaat er in Kampen ook een Jeugdsportfonds Kampen (bestemd voor kinderen van 6 tot en met 17 jaar). Sinds 1 januari 2012 is er ook een Jeugdcultuurfonds Kampen (voor kinderen van 4 tot en met 17 jaar). Hierin verandert niets. Deze blijven bestaan naast de Meedoenbonnen.

Informatie?

U kunt de Meedoen-bon aanvragen bij de Meedoenbalie. U kunt daar een aanvraagformulier ophalen en indien mogelijk kunt u – als u aan de voorwaarden voldoet – de Meedoen-bon gelijk meekrijgen. U kunt uw bon dan inleveren bij een vereniging of organisatie die op de lijst staat.

Verenigingen kunnen voor informatie over de Meedoenbon contact opnemen met de heer G. Wessels van het team Beleid en Subsidies Maatschappelijke Ontwikkeling.

Het telefoonnummer is 14 038.

Downloads:

Aanvraagformulier 2014 Meedoen-bonnen voor cliënten:  92 Kb 22-01-2014  (PDF)

Flyer MEEDOEN-bon:  297 Kb 03-10-2013 (PDF)